Herman Houweling

Ook Herman finished. Gisteren rond deze tijd had ik nog nooit van deze man gehoord, nu sta ik met tranen in mijn ogen te kijken hoe hij over de finish komt. Gisterenavond werd hij geintroduceerd als ‘varkensboer’en tevens kanjer. Hij heeft kanker in een terminaal stadium. Het interview dat hij gisterenavond in de witte tent gaf met Frits Barend was zo bijzonder. Hoe kan je zo relaxt daar zitten te praten, grappen maken terwijl je weet dat het leven nog maar kort is. Dit ook nog eens voor een publiek van zo’n 4000 man.
Bij zijn finish zien we tranen, omarmingen, veel, heel veel emotie. Ik voel me te bezwaard als vrijwillig bloggertje iets te gaan vragen, er staan al zoveel camera’s omheen. Ik vang op dat hij het allemaal overweldigend vindt. De mensen die beloofd hebben hem aan te moedigen die uit hoeken en gaten komen om die aanmoediging te kunnen doen. ‘Geweldig om dit mee te mogen maken’. We zijn nu moed aan het verzamelen om de volgende ronde wel op hem af te stappen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten